GARANȚIA LEGALĂ DE CONFORMITATE
8.1. Garanția legală de conformitate reprezintă obligația legală a Vânzătorului față de Consumator, fără solicitarea unor costuri suplimentare, de restituire a prețului plătit de Consumator, de reparare sau de înlocuire a produsului cumpărat, dacă acesta nu corespunde condițiilor enunțate în declarațiile referitoare la garanție sau în publicitatea aferentă.
8.2. Vânzătorul va avea obligația de a livra doar produse care sunt în conformitate cu Contractul. Se consideră că sunt produsele sunt în conformitate cu Contractul atunci când:
corespund descrierii făcute de Vânzător;
corespund oricărui scop specific solicitat de către consumator, scop făcut cunoscut Vânzătorului şi acceptat de acesta la încheierea Contractului;
corespund scopurilor pentru care sunt utilizate în mod normal produsele de acelaşi tip;
fiind de acelaşi tip, prezintă parametri de calitate şi performanţe normale, la care Consumatorul se poate aştepta în mod rezonabil, date fiind natura produsului şi declaraţiile publice privind caracteristicile concrete ale acestuia, făcute de Vânzător, de producător sau de reprezentantul acestuia, în special prin publicitate sau prin înscriere pe eticheta produsului.
8.3. Nu se consideră a fi lipsă de conformitate dacă, în momentul încheierii Contractului, Consumatorul a cunoscut sau putea, în mod rezonabil, să cunoască lipsa de conformitate.
8.4. În cazul lipsei conformităţii, Consumatorul poate cere Vânzătorului, în primul rând, repararea sau înlocuirea Produsului și numai ulterior reducerea corespunzătoare a preţului ori rezoluţiunea Contractului.
8.5. 3D Tech Matfab SRL nu va avea obligaţia de a repara sau înlocui produsele, de a rambursa preţul produselor sau de a restitui parte din preţul achitat, dacă produsele nu sunt aduse la punctul de lucru al 3D Tech Matfab pentru verificare sau dacă acestea nu sunt însoţite de documentele pe baza căruia au fost achiziţionate (bonuri fiscale/facturi).
8.6. De asemenea, Consumatorul nu este îndreptăţit să solicite rezoluţiunea Contractului, dacă lipsa conformității produsului este minoră. În acest caz, Consumatorul va putea solicita doar o reducere corespunzătoare a preţului achitat. Gradul lipsei de conformitate a produsului va fi evaluat de departamentul tehnic al 3D Tech Matfab S.R.L., de la caz la caz.
8.7. Remedierea deficienţelor sau înlocuirea produselor cu defecte se va face într-un termen rezonabil care, raportat la natura produsului și scopul pentru care Consumatorul l-a achiziţionat, nu va depăși 15 zile calendaristice de la data la care Consumatorul a adus la cunoştinţa Vânzătorului lipsa de conformitate a produsului sau a predat produsul Vânzătorului ori persoanei desemnate de acesta pe baza unui document de predare-preluare.
8.8. Este posibil ca 3D Tech Matfab să nu poată repara sau pune la dispoziţia Consumatorului un produs nou în aceeași zi lucrătoare sau în ziua imediat următoare. Astfel, 3D Tech Matfab are dreptul de a verifica pentru fiecare produs care reclamă un defect dacă acesta a existat sau nu la livrare, respectiv dacă acesta este sa nu imputabil Consumatorului. În orice caz, termenul de reparare sau înlocuire nu va depăși termenul legal de 15 zile calendaristice. În cazul în care repararea sau înlocuirea nu este posibila, 3D Tech Matfab va restitui contravaloarea produsului către Consumator.
8.9. Răspunderea Vânzătorului privind garanţia legală de conformitate poate fi angajată numai dacă lipsa de conformitate apare într-un termen de 1 an de la livrarea produsului. Pentru produsele a căror durată medie de utilizare este mai mică de 1 an, termenul se reduce la această durată.
8.10. De asemenea, Consumatorul trebuie să informeze Vânzătorul despre lipsa de conformitate în termen de 2 (două) luni de la data la care a constatat-o.
8.11. După expirarea termenului pentru garanția legală de conformitate, Consumatorul poate pretinde remedierea sau înlocuirea produselor care nu pot fi folosite în scopul pentru care au fost realizate numai ca urmare a unor vicii ascunse apărute în cadrul duratei medii de utilizare, în condiţiile legii.
8.12. Răspunderea Vânzătorului privind garanţia legală de conformitate nu va putea fi atrasă în cazul în care:
Consumatorul nu prezintă dovada achiziționării produsului de pe Site (factura/bonul fiscal);
Consumatorul nu a respectat condițiile de transport, utilizare și/sau întreținere cu privire la produs;
produsul prezintă modificări sau intervenții efectuate de alte persoane decât cele autorizate de Vânzător;
produsul nu mai îndeplinește condițiile de conformitate ca urmare a culpei Cumpărătorului, cum ar fi păstrarea în condiții improprii, expunerea la șocuri mecanice/termice/electrice etc.